Kleurrijk werk in het Schreihuis

Een instrument biedt Pompei een palet van kleuren. Harmonische Velden is een visuele weergave van een geluidscompositie van Arnold Marinissen. Een veelkleurig patroon van verticale strepen, dat is Harmonische Velden. Te zien in het Schreihuisje sinds 13 oktober 2016, de opening van het Fotofestival Schiedam.

Een veelkleurig patroon van verticale strepen, dat is Harmonische Velden. Te zien in het Schreihuisje sinds 13 oktober 2016, de opening van het Fotofestival Schiedam. Met dit kunstwerk maakt Pierluigi Pompei zichtbaar hoe synesthetische perceptie werkt. Hij ziet een kleur als hij een geluid hoort.

foto Sjef van Duin

Ook in het Schreihuisje een aankondiging van De Maashoorn. Een nieuw kunstwerk van Pierluigi Pompei, in samenwerking met Nienke Rooijakkers en componistenduo Strijbos en van Rijkswijk.

foto Sjef van Duin

Het kunstwerk is interdisciplinair, een geluidsculptuur en wordt in 2017 verwacht. Een monumentaal beeld van acht meter hoog van waaruit diverse persoonlijke verhalen in woord en geluid te horen en te zien zijn.

Nienke Rooijakkers verzamelt persoonlijke verhalen over het heden en verleden van de Maasboulevard. Samen met Strijbos en van Rijswijk wordt een hoorspel gemaakt in de open lucht. Een geluidswandeling over de Maasboulevard.