Aan alle goeds komt een eind

Op woensdag 15 februari aan het einde van de middag bereikte ons het bericht dat het Schreihuisje in de fik stond. Het kunstwerk ‘Merry Christmas to all’ was daar sinds afgelopen december te zien. De brandweer was snel ter plaatse maar kon niet voorkomen dat het kunstwerk ernstig beschadigde.

Kunstenaar Sander Bokkinga: ‘Helaas kon iemand het niet laten om op klaarlichte dag de zeug met de biggetjes in brand te steken.’

Op dit moment wordt gekeken hoe het Schreihuisje erbij staat, of en hoe het kunstwerk hersteld kan worden en of het verdwenen varken vervangen kan worden.

Stichting Mooi Werk is dé kennisorganisatie voor kunsteducatie en cultuurparticipatie in Schiedam. We stimuleren kunsteducatie op basisscholen en in het voortgezet onderwijs. Daarnaast ondersteunen we culturele initiatiefnemers. We begeleiden hen in de ontwikkeling van hun plan, het vinden van financiering en samenwerkingspartners en helpen hen bij de realisatie.