Beeldhouwworkshop: een oloide maken in 1 dag!

Op donderdag 29 maart 2018 organiseert Mooi Werk een speciale beeldhouwworkshop gelinkt aan het kunstwerk ‘Hier & Daar’ van Niki Murphy, nu te zien in het Schreihuisje.

Op donderdag 29 maart 2018 organiseert Mooi Werk een speciale beeldhouwworkshop gelinkt aan het kunstwerk ‘Hier & Daar’ van Niki Murphy, nu te zien in het Schreihuisje aan het Hoofdplein in Schiedam.

Niki associeerde de vorm van het Schreihuisje met een oloïde en maakte als multiple bij haar installatie in het wachthuisje een kleine oloïde in een oplage van 100 stuks. Deze bijzondere installatie is nog tot eind april te bewonderen.

De workshop: een uitgekiende oefening in ruimtelijk vormen

Een oloïde is een uitvinding van Paul Schatz, een Zwitserse wiskundige en beeldhouwer. Het maken van een oloïde is een fantastische oefening in ruimtelijk inzicht, voor beginners, maar ook voor geoefende beeldhouwers. De vorm is fascinerend en uitnodigend. Als materiaal wordt albast, een zachte steensoort, gebruikt.

Joost Poel, docent bij De Beeldhouwwinkel, geeft de workshop. Niki Murphy is ook de hele dag aanwezig en zal de deelnemers tijdens de lunchpauze meenemen naar het Schreihuisje om een toelichting te geven op haar installatie. Doet u mee op witte donderdag aan deze inspirerende workshop?

Wanneer: Donderdag 29 maart 2018 van 10.00 tot 16.00 uur
Waar: In een loods van de Ketelfactory op de Buitenhavenweg 34, 3113 BD Schiedam
Kosten: €10,00 incl. koffie/thee, lunch en materiaal
Tip: Ook al gaat u hakken en vijlen, trek warme werkkleding aan en schoenen met dikke zolen. Het kan fris zijn in de loods.
Aanmelden via post@stichtingmooiwerk.nl o.v.v. van naam, adres en telefoonnummer.

Voor meer informatie kunt u mailen naar cultuurscout Ineke Hagen ineke@stichtingmooiwerk.nl of bellen naar Mooi Werk 010-2734780.