Saïd Kinos maakt ‘Over Water’ voor het Schreihuisje

Vanaf vrijdag 11 maart zal kunstenaar Saïd Kinos in het Schreihuisje aan het werk zijn aan zijn kunstwerk ‘Over Water’. Hij liet zich inspireren door de verhalen over het Schreihuisje uit het boek Hoofd onder Water. Flarden van teksten verwerkte hij in een kunstwerk dat de volledige binnenzijde van het Schreihuisje beslaat. In het werk staat de relatie tussen het huisje, het water en het afscheid nemen (voor even of voor altijd) centraal.

Saïd zoekt in zijn werk altijd naar nieuwe manieren om zijn passie voor letters, visuele communicatie en autonome kunstvormen te combineren. In Schiedam maakte Saïd het kunstwerk ‘Delen is het nieuwe hebben’ op het hek achter de Sodafabriek, te zien vanaf de Buitenhavenweg.

Op zaterdag 19 maart zal Mieke Wigmans, eigenaar van Lucky U en oprichter van stichting J&S Projecten in de Groenelaan het kunstenaar onthulling. Dit feestelijke moment begint om 15.00 uur. Tevens zal woordkunstenaar en spoken word artiest Mariana Hirschfeld een bijzonder gedicht voordragen over het Schreihuisje. Bij het kunstwerk ‘Over Water’ zal een multiple worden gemaakt. Deze objecten worden uitgedeeld tijdens de opening.

Reacties zijn gesloten.